Status

seperti....sudah tamat, keajaiban wujud..? ;)

Follow Mereka Juga Ok..!!!

Archives

:: Prodwa Vavi,..~ ::

Petikan akhbar smlm.,,.~

H1N1: 4 pelajar UPM disahkan positif

28/07/2009 4:23pm

KUALA LUMPUR 28 Julai - Universiti Putra Malaysia (UPM) hari ini mengesahkan empat orang pelajarnya didapati menghidap virus selsema babi atau influenza A (H1N1).

Naib Canselor UPM, Prof. Datuk Dr. Nik Mustapha R. Abdullah berkata, pihaknya menerima laporan simptom penularan wabak tersebut bermula 20 Julai sehingga semalam.

“Sebanyak 444 orang pelajar telah menjalani pemeriksaan dokor dan daripada beberapa sampel yang diambil Institut Penyelidikan Perubatan (IMR), empat orang disahkan positif,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau berkata, UPM akan mempercepatkan cuti pertengahan semester sesi 2009/2010 selama seminggu bermula esok sebagai langkah mencegah penularan wabak tersebut.

Katanya, cuti pertengahan semester selama tujuh hari yang sepatutnya bermula 17 Ogos ini diawalkan kepada 29 Julai sehingga 4 Ogos.

Oleh itu, jelasnya, semua aktiviti akademik dan aktiviti-aktiviti lain dalam universiti yang dijadualkan dalam tempoh tersebut dibatalkan. - Utusan

Demm yu Skehan!!!!!!! ko jgn balik umah seminggu.,.,ddk je kt UPM tu,.,. kang xpasal satu umah kene kuarentin, agak2 ko bernapas lagi seminggu nnt, baru blk umah.,., kitorg xmo terlibat ngan jenayah H1n1 A korg kt UPM tu.,.,

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: hala-tuju-ku maya..~ ::


suatu ptg jam 6.42pm.,,..,,.

kletak.,.,.,!!! bunyi kunci tomb0l pintu rumah dibuka,.,.~
krekkkkk.,.,.....!!! bunyi pintu rumah dibuka,..,.,~
gedegang.,.,!!! bunyi kasar pintu rumah ditutup,,..,

wakfir : assalamualaikum,.,..,~
aku : waalaikumsalam,..,~

owh,.,. wakfir blk dari keje.,., mggu ni die keje pagi plak.,.,
kemudian wakfir :-

1. bukak sandel
2. bukak baju
3. on pc
4. ddk kat depan kusi smbl ngadap pc
5. bukak penutup deodorant, pastu dia pakai
6. pastu die khusuk smp ke tgh mlm lyn game online..

wtf...?


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: penghulu segala hari,..~ ::

hari jumaat best,.,. coz es0k cuti,.,. setiap kali jumaat, pasti terfikir nyawa keselamatan selipar aku, masih adekah lagi jumaat mggu depan dia bersama aku,.,.? hampir setiap kali, KONFEM akn kelihatan insan yg bingung kerana kehilangan selipar setelah keluar selepas solat jumaat.

aku juge sudah 2 kali berkeadaan demikian.,,.yg pasti tindakan aku seterusnya selepas kebingungan kehilangan selipar, akan menyebabkan org laen pula kebingungan kerana kehilangan selipar.,,. maaf kan saya, kerana tiada pilihan laen,.,. sekali lagi, MAAF dipinta,.,..

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: pagi itu tak0t,.,.~ ::

beberape mlm sudah Jow tid0o umah kitorg--(aku, ted, wakfir, skehan),.,. Jow suke td0o pakai tuala, hari2 die td0o pakai tuala.,. Ted mengeluh kerana selalu ternmpak cendawan butang secara sengaja atau tak,.,.

Jow dan Ted biase td0o ruang tamu,,,. pagi itu, aku bang0n td0o, biase la untk mndi la kan ,xkan pagi2 nk ber"shuffle",.,. hampir sahaja aku keluar bilik, aku nmpk sebelah lipatan tuala Jow da terbuka, ttp aku tdk nmpk keseluruhan tubuh Jow..

terfikir sejenak, adakah aku akan mengalami tragedi cendawan butang yg dikatakan oleh Ted..? aku kejap kan mata aku, fokus pada pintu bilik air, dan terus ke destinasi aku, tanpa merperdulikan Jow dan Ted..

Kluar bilik mndi, Jow dah bang0n,.,.senyum ke arah aku,,.lipatan tuala nye telah dibetulkan semula...



These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: jln2 cari mkn 2,.,.~ ::

lappi : jie, ko study pe skang..?

jie : study culinary art,..,.,~

lappi : owh, mcm chef tu ae, yg hias2 makan tu kan...?

jie : a'ah, bkn stakat masak2 je,,.hiasan, aturan sume kne kreatif,.,.~

lappi : ala, dah mkn, kuar nnt same je, pejal ngan cair je beza,.,.xde la kuar bentuk wau ke, kete kebal ke,.,.,.~

jie : diam ko bongok,.,.SENI ko tau x SENI.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: Glory2 Man U,.,.~ ::


14-july-2009, pertemuan sengit Manik United vs Manchester Urai... bersama kita saksikan, adakah pasukan pilihan Manik United membelasah pasukan underdog Manchester Urai ? sama² kita tggu keputusannye jangkaan 8.00 mlm essok.,.,MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA,.,.,.~

apdet : seperti dijangka Manik United menang dgn kelebihan 65 mata,.,. apa pon, tahniah pada yang menang, tingkat kan prestasi pada yg kalah,.,. (,")v peace ya,.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: kekasihku seru.,.,~ ::

laki : woi cepat la siap,,,lame betol,,.,.

pompuan : sabar la ngok, da nk siap nih,.,.

laki : lembab arrr,..,

pompuan : ye la.,.,siap nih, memekak t0l,..,.,

gedengang!!!!!! bunyi pintu umah ditutp keras,..,~

laki : hmm,..,cun nye ko..,.,!!!

pompuan : biasa la,.,..!!!!

laki : kte nk gi mne dlu nih..?

pasangan itu berlalu pegi ke arah kereta.,,..,

kelihatan sepasang mate jiran hadapan memerhatikan meraka dari celah tigkap smbl ber"mumbling" sendirian..,.,"lorh,..,hape-ke-jadah kapel camnih..? " "cam nk bebunuh je.,.,ganas gile jiwang diorg nih,.,.dunia2,.,."

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: PPSMI..? ::


cenderung juge aku mahu mmbuat entry serius skang nih,.,. skali skali ber"ekperimentasi" dengan mende ilmiah ni, baik juga,.,. isu panas PPSMI berakhir semalam, dimana kerajaan telah memansuhkan PPSMI, byk menimbulkan spekulasi kepada pelbagai pihak,.,. terbaca aku kt utusan online,.,.

Keputusan tepat - Ungku Aziz
KUALA LUMPUR 8 Julai - Langkah kerajaan memansuhkan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) adalah satu keputusan yang amat tepat dan mampu memuaskan hati semua pihak di negara ini...


anda pasti...? da sememang nya, aku TIDAK SETUJU !!!


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ahh,.,pompuan mmg camtu,.,. ::


aku klu lalu sebelah pompuan, perkara biase akan berlaku.,., tak kire la, time gi keje ke, blk keje ke, jogg ke, gi bank ke, antar repair motor, makcik cleaner ke, hampir 90% diorg nih harum semerbak je,.,.,

aku suke aku suke,,.hehe, mndi perfume ape korg nih...? lagi2 klu yg seksi tu, leh mendatang kan keghairahan woo,.., maw je aku ce0m korg kt tgh jln tu.,,. sape suh korg wangi sgt..? aku x salah,.,.ngeee~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati