Status

seperti....sudah tamat, keajaiban wujud..? ;)

Follow Mereka Juga Ok..!!!

Archives

:: hujan itu rahmat.,.,~ ::


lokasi : opis, kl
masa : 4.00pm

aku ber-impi mahu ke bazaar blk keje nnt.,,.,aku xkire, arini nk makan yg best2 dgn puas,,. org nk kate ape kt aku kate la, yg pasti aku mahu beli beriani ayam + soya panas + roti jala + cucur udang juge cucuk-cucuk,...,

lokasi : umah, cheras
masa : 5.30pm

on da way blk dari opis sudah renyai, smp rumah mndi dahulu,,,. tutup pili air,.,.kelihatan luar rumah langit semakin gelap, angin kuat menggila disertai rembesan ujan yg lebat.,,.sedikit sayu hati aku mase itu,.,.

lokasi : depan tingkap, masih di rumah, cheras
masa : 7.24pm

Allahu Akbar Allahu Akbar,


sayup kedengaran azan dilaungkan, ptg itu teman berbuka ku hanyalah bekalan roti gardenia coklat rm0.60 tu, sekotak air milo 250ml, serta sebiji tamar.,,. aku sayu memandang kelebatan hujan di luar rumah.,.,~



sesungguh nya hujan adalah rahmat dari Allah SWT yg tak terhingga,..,amin.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ramadhan pertama ::

sempena bulan ramadhan, hari pertama yang tepat nye.,.,., bermacam-macam lah ucapan dan msg2 yg diterima dari teman seperjuangan,.,. semuga Allah SWT merahmati anda semua juge,., antara sms yang diterima adalah.,., : - (juge diserta kan nama penghantar)

en. man - "salam, syukur dipnjngkn umur berjumpa ramadhan kermbali, slamat beribadah, semoga segala amalan digandakan fadhilat nye" ----amin, semuga kite semua diberkati,.

en. gundam - "slamat berpuasa rakan2 aku" -----slamat berpuasa juga untuk anda.

cik. anis - " anak ketam blajar berjalan, matanya tggl digigit lipan, slamat dtg bulan ramadhan, slamt tggl hantu da setan" ------slamt ramadhan juge, semuga tanpa hantu dan setan, amal ibadat kita berlipat kali ganda,.,.amin

cik dilla - " slamat menyambut ramadhan al-mubarak, semuga dpt menjalankn ibadah puasa dan mndapat keberkatan dari Allah SWT,.,.,..," ---------semuga kite semua juge diberkati,.,.amin,,~

mr apis - " juzz wan to say " slamat menyambut ramadhan al-mubarak" -----salam ramadhan utk anda.,.,

dan ni msg PALING aku suka, datang nye dari Ted'.,,.,.,.,

ted - "msg puase" ----------------wt....? tu je..? perlukah aku mencarut pd malam ramadhan yg amat mulia ini hanye kerana msg ringkas ini...?

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: alkisah sebelom puasa., ::

beberapa minggu lepas,.,.~

lokasi : sebuah kmpng di selangor

hari : sabtu

8.20am : "nwar, bngun mkn, ade nasi goreng ngah kueh2 tu, kang lmbat sejuk plak" sahut mak aku..

1230pm : "masak ape arini mak...?" smbl menjengah mak aku masak kt dapur

500pm : "nwar, meh mkn ni ade goreng pisang ngan cempedak goreng"

815pm : "nwar, moh mkn mlm.,,."

1100pm : "kamu nk air ape? milo ke tea ke nes ke..?"

waaaaaa,,.,sgt heaven ddk kmpng,,..,cukup sebulan, maw obesiti aku,..,

lokasi : suatu daerah di KL

1200pm : eh, pkl 12 da..? aku melangkah malas keluar dari bilik, tgk di ruang tamu, Jow dan Ted masih lena terkangkang td0o depan.,. tgk bilik sebelah, wakfir da keje, skehan pon masih terkangkang juge.,.

tgk kiri, tgk kanan,..,.,ape pon xde, bukak peti ais, soya pon tggl sket,.,.lapafr la plak, diorg nih xreti ke nk bangun awl2, masak la nasi goreng ka, meehon ka,.at least wat la nescafe utk kwn2,.,.

bestnye tggl kt kmpng..,.,sume da tersedia,.,..,~

untuk sume kaum muslimin dan muslimat, slamat berpuasa.,,.amin~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: getar seorg tentera.,.,~ ::

tuan naem : bukhori, awk dapat umah sewa da..?

bukhori : blom lagi tuan, tgh tye2 member lagi nih,.,.

tuan naem : owh, ape kate awk ddk umah saye, xde org ddk umah saye tu skang, saye da pindah kuarters .,.,selesa sket kamu nnt,.,. umah saye besar,,.,.

bukhori : besar mne tuan...?

tuan naem : umah saye 2 tggkt, 4 bilik, awk ddk je la bilik mne2 nnt.,.,

bukhori : ade keliwon x tuan....? risau sye sorg2 nih,.,.~

tuan naem : ish awk nih, itu pulak di pikey nye,.,.~



"owh, TLDM pon takut antu gak ae,.,.klu la Jasni tau, lumat budak bukhori nih,.,.~ " bisik ati aku mendengar perbualan mereka disebelah aku,.,.

nota : bukhori, kwn baru aku kt kementerian, seorg Pasukan Simpanan Sukarela Tentera Laut Di Raja Malaysia,,..,

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ???? ,.~ ::

pinat : weh..bosan x..? bosan kan,..~

kamal : pe masalah ko nih..? ko tye jwb sendiri nih.,.,~

pinat : hehe,,.aku bosan,..~


p/s : adess, sggh x mmberangsangkan entry permulaan ogos nih,..,

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati