Status

seperti....sudah tamat, keajaiban wujud..? ;)

Follow Mereka Juga Ok..!!!

Archives

:: resepi moyang ::

aku : aku rase epal nih leh wat arak kan...?

ted : ko tau? tempe pon leh wat arak,.,.,~


p/s : owh, sesuatu yg baru aku tahu nih.,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: pria terhebat,.,.~ ::

suatu sabtu ditgh ari,.,.,.~

aku : ted ko xkuar ke arini...?

ted : x, awek aku blk kmpng,..,~

aku : owh, same la,.,.jum kuar, curang sekali sekali,.,.boring plak ddk umah je,.,.~

ted : ok gak tu, jum,,.aku pon boring nih..? ade awek..?


p/s : lelaki nih kdg2 nakal sedikit, tp hati tetap pada yg satu,.,.hehe~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: resepi berzaman ::

aku : ted, biase masakan ala2 yg ade tempe @ nenas nih slalu ade dlm makanan org johor kan,.,.?

ted : a'ah..,.,~

aku : laen2 ape ae....?

ted : biawak.,..~

aku : owh, pelik org johor nih ae,.,.~


p/s : ted yg kata ae, bkn aku.,.mne2 org johor nk pkl, gi pkl ted~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: resepi turun-temurun,.~ ::

iklan TV (nada nyanyi) : adabi melazat kan, adabi menyelerakan
mengandungi bawang dan rempah
melazat kan kari dan kuah,.,.,,.,.,.~


iklan TV (sore bercakap) : rempah ratus adabi di,,.,...,bla bla bla wateber~

iklan TV (nada nyanyi) / Paduan suare Ted' : ADABI !!!!!!!!! / ABABI !!!!!!!!!!



.......haishhhh, ape la nk jadi Ted' nih,..,~


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: zapin bersama Ted' ::

Kenapa ekk kau berubah...kenapa ekk

Kenapa ekk kau berubah...kenapa ekk

Baru saja kenal
kau muncul semula
lalalalalalala,.,.,.,.~

kedengaran Ted mendendang ntah hape lagu ntah,..,.,.~

aku : weh mangkuk,..,,.,.~

Ted : lu pehal..?

aku : ko nyanyi pe tuh...semcam je aku dgr?

Ted : lagu stacy la, pakai buang, ko tak penah dgr ke...?

aku : owh yeke,.,.,.~



p/s : Ted nih org johor.,,..,~


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: bebasku dipenghujung ::

www.facebook.com - page pertama yg terpapar tak kala mozilla dilancarkan..

masuk user name.,.,,.,.bla bla bla
masuk password.,.,bla bla bla
loading,.,,.lalalala~
keluar mainpage,..,~

1 friend request.,.,,.owwww yeah, pagi2 da ade peminat add,..,~
you You have a friend request from Norlaila K..........................

.
.
.
.
.
.
.
owwww man.,.,,..,mcm name kakak sulung aku je,.,.
ye.,.,.itu mmg dia,.,..dan................
.
.
aku murung sepanjang hari...memikir kan

1.perlukah aku accept request dari dia..?
2.perlukah aku ckp kt dia aku dah 4 thn x bukak facebook..?
3.perlukah aku closed akaun facebook aku..?

-konklusi nye, kebebasan aku bermain kata2 difacebook sudah sampi ke hujung nya.,.,~

Crazy Rabbit Emoticon

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: goyang goyang.,,. ::

ada kerja senang, komplen. kerja susah, komplen. apa ko nak sebenarnye!!??

haha. tak tau. Crazy Rabbit Icons

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: Senyumlah KL.,.,~ ::

setelah hampir seminggu menghirup udara segar di kampung halaman.,.,,.
mencuci mate dengan hijau alam ciptaan Allah SWT.,..,~

terasa rindu dengan karbon monoksida dan kesesakan KL...,
serta juga keseksian warga2 KL.,.,.,hehe~

selamat kembali bekerja.,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: selera moden.,.,.~ ::

bukhori kate, di nk calon isteri yg ade ciri2 :

1. beriman
2. bertaqwa
3. seksi,..,~

nice.,,..,cam menarik je.,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: berbuka bersama saiko ::

"...kebanyakan pemndu telah disaman atas kesalahan memandu lebih dari had yg dibenarkan iaitu 110km" - petikan dari berita jam lapan ketika menonton telivisi.,.,

"eleh baru bwk 110km/j da nk saman, gelabah je polis highway nih.,. aku biase bwk 700km-800km/j selambe.,."

"eh, kecoh plak pilot nih.,,.meh aku sepuk ko sekali dua boley..?"

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: membazir amal setan.,~ ::

"ko gi mne tu Mat..?" tanye man,.,.~

"gi toilet, npe nk ikot..?" jawab Mat,.~

"td bkn ko baru bebuka ke..?"

"a'ah, npe nye..?"

"ko nih, makan buang, makan buang, bazir betul.."

"huh,..,.,.,bongok ke hape ko nih..?",..,.,


p/s : owh ye, salam merdaka Malaysian,.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: hujan itu rahmat.,.,~ ::


lokasi : opis, kl
masa : 4.00pm

aku ber-impi mahu ke bazaar blk keje nnt.,,.,aku xkire, arini nk makan yg best2 dgn puas,,. org nk kate ape kt aku kate la, yg pasti aku mahu beli beriani ayam + soya panas + roti jala + cucur udang juge cucuk-cucuk,...,

lokasi : umah, cheras
masa : 5.30pm

on da way blk dari opis sudah renyai, smp rumah mndi dahulu,,,. tutup pili air,.,.kelihatan luar rumah langit semakin gelap, angin kuat menggila disertai rembesan ujan yg lebat.,,.sedikit sayu hati aku mase itu,.,.

lokasi : depan tingkap, masih di rumah, cheras
masa : 7.24pm

Allahu Akbar Allahu Akbar,


sayup kedengaran azan dilaungkan, ptg itu teman berbuka ku hanyalah bekalan roti gardenia coklat rm0.60 tu, sekotak air milo 250ml, serta sebiji tamar.,,. aku sayu memandang kelebatan hujan di luar rumah.,.,~



sesungguh nya hujan adalah rahmat dari Allah SWT yg tak terhingga,..,amin.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ramadhan pertama ::

sempena bulan ramadhan, hari pertama yang tepat nye.,.,., bermacam-macam lah ucapan dan msg2 yg diterima dari teman seperjuangan,.,. semuga Allah SWT merahmati anda semua juge,., antara sms yang diterima adalah.,., : - (juge diserta kan nama penghantar)

en. man - "salam, syukur dipnjngkn umur berjumpa ramadhan kermbali, slamat beribadah, semoga segala amalan digandakan fadhilat nye" ----amin, semuga kite semua diberkati,.

en. gundam - "slamat berpuasa rakan2 aku" -----slamat berpuasa juga untuk anda.

cik. anis - " anak ketam blajar berjalan, matanya tggl digigit lipan, slamat dtg bulan ramadhan, slamt tggl hantu da setan" ------slamt ramadhan juge, semuga tanpa hantu dan setan, amal ibadat kita berlipat kali ganda,.,.amin

cik dilla - " slamat menyambut ramadhan al-mubarak, semuga dpt menjalankn ibadah puasa dan mndapat keberkatan dari Allah SWT,.,.,..," ---------semuga kite semua juge diberkati,.,.amin,,~

mr apis - " juzz wan to say " slamat menyambut ramadhan al-mubarak" -----salam ramadhan utk anda.,.,

dan ni msg PALING aku suka, datang nye dari Ted'.,,.,.,.,

ted - "msg puase" ----------------wt....? tu je..? perlukah aku mencarut pd malam ramadhan yg amat mulia ini hanye kerana msg ringkas ini...?

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: alkisah sebelom puasa., ::

beberapa minggu lepas,.,.~

lokasi : sebuah kmpng di selangor

hari : sabtu

8.20am : "nwar, bngun mkn, ade nasi goreng ngah kueh2 tu, kang lmbat sejuk plak" sahut mak aku..

1230pm : "masak ape arini mak...?" smbl menjengah mak aku masak kt dapur

500pm : "nwar, meh mkn ni ade goreng pisang ngan cempedak goreng"

815pm : "nwar, moh mkn mlm.,,."

1100pm : "kamu nk air ape? milo ke tea ke nes ke..?"

waaaaaa,,.,sgt heaven ddk kmpng,,..,cukup sebulan, maw obesiti aku,..,

lokasi : suatu daerah di KL

1200pm : eh, pkl 12 da..? aku melangkah malas keluar dari bilik, tgk di ruang tamu, Jow dan Ted masih lena terkangkang td0o depan.,. tgk bilik sebelah, wakfir da keje, skehan pon masih terkangkang juge.,.

tgk kiri, tgk kanan,..,.,ape pon xde, bukak peti ais, soya pon tggl sket,.,.lapafr la plak, diorg nih xreti ke nk bangun awl2, masak la nasi goreng ka, meehon ka,.at least wat la nescafe utk kwn2,.,.

bestnye tggl kt kmpng..,.,sume da tersedia,.,..,~

untuk sume kaum muslimin dan muslimat, slamat berpuasa.,,.amin~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: getar seorg tentera.,.,~ ::

tuan naem : bukhori, awk dapat umah sewa da..?

bukhori : blom lagi tuan, tgh tye2 member lagi nih,.,.

tuan naem : owh, ape kate awk ddk umah saye, xde org ddk umah saye tu skang, saye da pindah kuarters .,.,selesa sket kamu nnt,.,. umah saye besar,,.,.

bukhori : besar mne tuan...?

tuan naem : umah saye 2 tggkt, 4 bilik, awk ddk je la bilik mne2 nnt.,.,

bukhori : ade keliwon x tuan....? risau sye sorg2 nih,.,.~

tuan naem : ish awk nih, itu pulak di pikey nye,.,.~



"owh, TLDM pon takut antu gak ae,.,.klu la Jasni tau, lumat budak bukhori nih,.,.~ " bisik ati aku mendengar perbualan mereka disebelah aku,.,.

nota : bukhori, kwn baru aku kt kementerian, seorg Pasukan Simpanan Sukarela Tentera Laut Di Raja Malaysia,,..,

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ???? ,.~ ::

pinat : weh..bosan x..? bosan kan,..~

kamal : pe masalah ko nih..? ko tye jwb sendiri nih.,.,~

pinat : hehe,,.aku bosan,..~


p/s : adess, sggh x mmberangsangkan entry permulaan ogos nih,..,

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: Prodwa Vavi,..~ ::

Petikan akhbar smlm.,,.~

H1N1: 4 pelajar UPM disahkan positif

28/07/2009 4:23pm

KUALA LUMPUR 28 Julai - Universiti Putra Malaysia (UPM) hari ini mengesahkan empat orang pelajarnya didapati menghidap virus selsema babi atau influenza A (H1N1).

Naib Canselor UPM, Prof. Datuk Dr. Nik Mustapha R. Abdullah berkata, pihaknya menerima laporan simptom penularan wabak tersebut bermula 20 Julai sehingga semalam.

“Sebanyak 444 orang pelajar telah menjalani pemeriksaan dokor dan daripada beberapa sampel yang diambil Institut Penyelidikan Perubatan (IMR), empat orang disahkan positif,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Sehubungan itu, beliau berkata, UPM akan mempercepatkan cuti pertengahan semester sesi 2009/2010 selama seminggu bermula esok sebagai langkah mencegah penularan wabak tersebut.

Katanya, cuti pertengahan semester selama tujuh hari yang sepatutnya bermula 17 Ogos ini diawalkan kepada 29 Julai sehingga 4 Ogos.

Oleh itu, jelasnya, semua aktiviti akademik dan aktiviti-aktiviti lain dalam universiti yang dijadualkan dalam tempoh tersebut dibatalkan. - Utusan

Demm yu Skehan!!!!!!! ko jgn balik umah seminggu.,.,ddk je kt UPM tu,.,. kang xpasal satu umah kene kuarentin, agak2 ko bernapas lagi seminggu nnt, baru blk umah.,., kitorg xmo terlibat ngan jenayah H1n1 A korg kt UPM tu.,.,

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: hala-tuju-ku maya..~ ::


suatu ptg jam 6.42pm.,,..,,.

kletak.,.,.,!!! bunyi kunci tomb0l pintu rumah dibuka,.,.~
krekkkkk.,.,.....!!! bunyi pintu rumah dibuka,..,.,~
gedegang.,.,!!! bunyi kasar pintu rumah ditutup,,..,

wakfir : assalamualaikum,.,..,~
aku : waalaikumsalam,..,~

owh,.,. wakfir blk dari keje.,., mggu ni die keje pagi plak.,.,
kemudian wakfir :-

1. bukak sandel
2. bukak baju
3. on pc
4. ddk kat depan kusi smbl ngadap pc
5. bukak penutup deodorant, pastu dia pakai
6. pastu die khusuk smp ke tgh mlm lyn game online..

wtf...?


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: penghulu segala hari,..~ ::

hari jumaat best,.,. coz es0k cuti,.,. setiap kali jumaat, pasti terfikir nyawa keselamatan selipar aku, masih adekah lagi jumaat mggu depan dia bersama aku,.,.? hampir setiap kali, KONFEM akn kelihatan insan yg bingung kerana kehilangan selipar setelah keluar selepas solat jumaat.

aku juge sudah 2 kali berkeadaan demikian.,,.yg pasti tindakan aku seterusnya selepas kebingungan kehilangan selipar, akan menyebabkan org laen pula kebingungan kerana kehilangan selipar.,,. maaf kan saya, kerana tiada pilihan laen,.,. sekali lagi, MAAF dipinta,.,..

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: pagi itu tak0t,.,.~ ::

beberape mlm sudah Jow tid0o umah kitorg--(aku, ted, wakfir, skehan),.,. Jow suke td0o pakai tuala, hari2 die td0o pakai tuala.,. Ted mengeluh kerana selalu ternmpak cendawan butang secara sengaja atau tak,.,.

Jow dan Ted biase td0o ruang tamu,,,. pagi itu, aku bang0n td0o, biase la untk mndi la kan ,xkan pagi2 nk ber"shuffle",.,. hampir sahaja aku keluar bilik, aku nmpk sebelah lipatan tuala Jow da terbuka, ttp aku tdk nmpk keseluruhan tubuh Jow..

terfikir sejenak, adakah aku akan mengalami tragedi cendawan butang yg dikatakan oleh Ted..? aku kejap kan mata aku, fokus pada pintu bilik air, dan terus ke destinasi aku, tanpa merperdulikan Jow dan Ted..

Kluar bilik mndi, Jow dah bang0n,.,.senyum ke arah aku,,.lipatan tuala nye telah dibetulkan semula...



These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: jln2 cari mkn 2,.,.~ ::

lappi : jie, ko study pe skang..?

jie : study culinary art,..,.,~

lappi : owh, mcm chef tu ae, yg hias2 makan tu kan...?

jie : a'ah, bkn stakat masak2 je,,.hiasan, aturan sume kne kreatif,.,.~

lappi : ala, dah mkn, kuar nnt same je, pejal ngan cair je beza,.,.xde la kuar bentuk wau ke, kete kebal ke,.,.,.~

jie : diam ko bongok,.,.SENI ko tau x SENI.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: Glory2 Man U,.,.~ ::


14-july-2009, pertemuan sengit Manik United vs Manchester Urai... bersama kita saksikan, adakah pasukan pilihan Manik United membelasah pasukan underdog Manchester Urai ? sama² kita tggu keputusannye jangkaan 8.00 mlm essok.,.,MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA,.,.,.~

apdet : seperti dijangka Manik United menang dgn kelebihan 65 mata,.,. apa pon, tahniah pada yang menang, tingkat kan prestasi pada yg kalah,.,. (,")v peace ya,.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: kekasihku seru.,.,~ ::

laki : woi cepat la siap,,,lame betol,,.,.

pompuan : sabar la ngok, da nk siap nih,.,.

laki : lembab arrr,..,

pompuan : ye la.,.,siap nih, memekak t0l,..,.,

gedengang!!!!!! bunyi pintu umah ditutp keras,..,~

laki : hmm,..,cun nye ko..,.,!!!

pompuan : biasa la,.,..!!!!

laki : kte nk gi mne dlu nih..?

pasangan itu berlalu pegi ke arah kereta.,,..,

kelihatan sepasang mate jiran hadapan memerhatikan meraka dari celah tigkap smbl ber"mumbling" sendirian..,.,"lorh,..,hape-ke-jadah kapel camnih..? " "cam nk bebunuh je.,.,ganas gile jiwang diorg nih,.,.dunia2,.,."

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: PPSMI..? ::


cenderung juge aku mahu mmbuat entry serius skang nih,.,. skali skali ber"ekperimentasi" dengan mende ilmiah ni, baik juga,.,. isu panas PPSMI berakhir semalam, dimana kerajaan telah memansuhkan PPSMI, byk menimbulkan spekulasi kepada pelbagai pihak,.,. terbaca aku kt utusan online,.,.

Keputusan tepat - Ungku Aziz
KUALA LUMPUR 8 Julai - Langkah kerajaan memansuhkan dasar Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris (PPSMI) adalah satu keputusan yang amat tepat dan mampu memuaskan hati semua pihak di negara ini...


anda pasti...? da sememang nya, aku TIDAK SETUJU !!!


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ahh,.,pompuan mmg camtu,.,. ::


aku klu lalu sebelah pompuan, perkara biase akan berlaku.,., tak kire la, time gi keje ke, blk keje ke, jogg ke, gi bank ke, antar repair motor, makcik cleaner ke, hampir 90% diorg nih harum semerbak je,.,.,

aku suke aku suke,,.hehe, mndi perfume ape korg nih...? lagi2 klu yg seksi tu, leh mendatang kan keghairahan woo,.., maw je aku ce0m korg kt tgh jln tu.,,. sape suh korg wangi sgt..? aku x salah,.,.ngeee~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: kala terang bulan...~ ::


di tika hati bergelojak, dirundung sedey, melayan musik alunan en.kitaro amat meruntun kalbu.. owh ye berita mengejutkan arini, michael jakson@mikael menghembuskan nafasnye yang terakhir,, dengar fakta beliau Muslim, same2 kite sedekah kan alfatihah...semoga roh beliau dicucuri rahmat,,...,amin.,,.~


RIP BRO - Amin

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: Ku Cari Damai Abadi ::

Amaran : Ini Entri Serius...


Ku Mulakan dengan Bismillah.....

Aku cari bukan harta bertimbun-timbun,
Untuk hidup kaya,
Aku cari bukan wang berjuta-juta,
Untuk hidup bergaya,
Aku cari bukan kawan-kawan,
Untuk hidup sekadar berfoya-foya,
Aku cari mana dia Al-Ghazali,
Aku cari mana dia Al-Shafie,
Kita bongkar rahsia kitab suci,
Cari pedoman
Kita bongkar rahsia sunnah nabi
Cari panduan
Aku hidup kerana Dia Rabbi
Dialah teman
Dialah wali
Dia mencukupi
Aku hidup bererti
Menikmati damai abadi

nukilan : PAK LAH

nota : entri ini juga membuktikan sesuatu...

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: besi dalam rumah,.~ ::

aku : cepat arr siap, 8 lebeh dah nih,.,.transformer 9.30 mule.,,.

ted : aku dah siap la nih, camni pon leh pegi, kate autobot,..,.~ (kate ted yg berkain pelikat tanpa berbaju)

aku : byk la ko nye autobot, penah ko tgk cite transformer, optimus prime pakai kaen pelikat...?

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ang ang ang,.,.~ ::

"akak nih cam fasha sanda lah..~"

"eh mane ade, xde lah, pandai2 je adik2 nih, laen sgt la muke die ngan akak.,.,~"

"bkn muke same la akak.,,."

"dah tu.,..?"

"mksud saye, muke lawa, tp sore doremon, cam fasha sanda la,.,.hehehe.,.,"

"APE..?????????????"

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: tragedi ngeri ahad,,.,.~ ::

hari ni ted xsehat,.,.muke berkerut je, kadang2 kelihatan seperti ikan flower horn kematian pasangan.,., nk kuar mkn pon seperti hidup segan mati tak mahu,.,.,die x larat nak kluar mkn.,., walupon begitu, tika ini, selera laksana cam pelarian Rwanda x mkn 10 ari.,., nmpak je aku ngan abg nap nk kuar :-

ted : mat, nk gi mkn ke...?

aku : a'ah,,.,nak kirim ape...?

ted : tapau aku siakap stim, udang goreng tepong, telur bungkus..~ (sambil menghulurkan rm10 kepada aku)

segera ngan itu, nilai belas kasihan aku tersejat,..,aku mls nk layan ted,.,. aku serah kan keinginan rakus ted kepada abg nap.,.,

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: satu pagi di R&R melaka.. ::


pelayan
: ye bang, nak mkn pe...?

kastemer kacak : pe yang best pagi2 nh..?

pelayan : mi goreng ada, mihon goreng ada, nasi lemak ada, nasi goreng ada, roti bakar ada,..,,~

kastemer kacak : errr,.,. nak nasi lemak goreng ade.,,.,?

pelayan : ...............

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: tgh-ari yg jakun,,.~ ::


~˙'˙'ɐsɐʍǝp ɥıqǝl ƃʎ ƃɹo uɐsɐʍɐƃuǝd ɥɐʍɐqıp ɐpuɐ uɐʞıʇsɐd˙˙˙uɐʇɐɥısǝʞ uɐʞɐʎɐɥɐqɹǝɯ ɐɯɐl-ɐɯɐl ƃuǝƃƃuoʇ : ʇɐɥɐɾʇoqoɹ ıɹɐp uɐɹɐɯɐ
ǝɥǝɥ˙'˙'ǝɔɐq ʞnʇun ƃuǝƃƃuoʇ ɐlıs
~˙'˙'nɹɐq nɯlı ʇɐdɐp dɐɾǝʞǝs unʞɐɾ

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: jln2 cari mkn,..,~ ::


hamdan
: mat, nak satey x...?

aku : leh gak, lame x melantak satey nih.,,.~

hamdan : amik la nih.,,.~

aku : satey pe nih...?

hamdan : arnab.,.,sedap woo,.,.,.~

aku : ko gile ae..? arnab tu da la comey cam kucen, sanggup ko mkn..? pendek kate mkn arnab cam makan kucen tau x,,,..,.,~

hamdan : makan je la bong0k.,.,byk cite plak,.,.,..,~

aku : uit, sedap gak ae,..,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ptg yg indah.,,.~ ::


aku
: ted, ade aluminium foil x...?

ted : (tgk aku ngan pandangan tajam)

aku : salah ke pertanyaan aku nih..? huh.,,.,.~

ted : aku tulis dlm bl0g,.,..,,.~

aku : ape salah aku, ape salah aku..?

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: bleh sye tolong..? part 2 ::


kastemer A : .................................

kastemer B : .................................

abg kedai comp : err................

kastemer A : ......................

kastemer B : ......................

abg kedai comp : errr,.,..,.,,.,. (ah sudah, gune bahasa isyarat plak diorg nih.,,..,~ )

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: bleh sye tolong..? ::


abg kedai comp
: cari ape abng...?

abg kastemer : nk cari grafik card,.,.

abg kedai comp : byk choice abg.,.,nk cari yg camner.,,.?

abg kastemer : klu bley yg best punye la, maen game xsangkut-sangkut,..,

abg kedai comp : game ape ye abg maen..? crysis ke, gear of war ke, far cry 2 ke..?

abg kastemer : game ape tu..? abg maen mafia wars je,.,.ape yg grafik card yg best ae..? budak IT kt opis abg kate klu nk maen game kne ade grafic card...~

abg kedai comp : .........????? (aku tembi gak brader nih, sejak bile plak mafia wars berat sgt smp nk kne pakai grafik card)

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: capaian pertama,..~ ::


minggu nih xde ape yang best.,.,.,cuma bz bekerje.,,. owh ye, akhirnye berjaya gak aku mendapatkan domain aku sendiri,.,. jakun sungguh rase nye,.,.~ 


mmber aku tye..knape .org? ntah la,.,. .com cam alien je bunyi nye.,.,eh,.,.keje lom siap,,.,.mari bekerje ngan sungguh tekun,.,.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: tipah tertipu bang,,..,~ ::


"mat, mat, peha tu.,.,~" Ted bersuara kepada aku sambil die membonceng motor ku utk ke pasar mlm BTR.

"mane2....?" kate aku ngan ghairah nye.,,.

"LC sebelah tu, balak ngan awek die..~"

aku cube memandang ngan mate yg terjojol seperti bola keranjang.,.,,.

"mong0k,.,.,.peha jantan tu nk watpe, aku tumbuk kang.,.,~" aku xpuas hati,.,.~

"hahahahaha,..," Ted gelak cam ifrit,..,


adakah Ted,........................................? ,..,.,teng teng teng..,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: panas dan hanget,..,~ ::



rangkuman panas kala ini.,.,.,~

1. krisis MB perak.,.,.,
2 .influenza A H1N1 @ selsema siput babi
3. pilihan raya penanti.,.,
4. matinye ketua LTTE Velupillai Pirabaharan
4. barcelona vs MU,.,. keropok la barca nnt,..,~
5. AF dah abes.,,.,.gi mampos.,,.~
6. momok Tomok mng selion@1m

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: jumaat mendatang,.,.~ ::


akhir nye sampai la giliran aku utk wat presentation,.,.., tahun nih big boss mewajibkan sume staff nye wat presentation, utk asah skill komunikasi kate nye,. so, aku pilih tajuk panduan pembelian komputer yg sesuai utk anda,,.,. nk wat topik memasak, segan plak,..,. hmm, dlm otak aku, satu je aku pikirkan, ape aku nk tipu budak² engineer nih,.,.ngeee~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: cerita pagi lagi,.,.~ ::


arini (eh, ke smlm..?) aku gi keje lewat sket,.,,. badan aku sengal semacam je, so aku bgtau manager yg aku masuk lewat,.,. pas mandi, wakfir manje2 suh aku antar die gi keje.., so, kwn nye pasal, aku pon antar la die skali,, sambil2 tu aku sarapan dlu kt mamak sebelah cc die keje tu,.~

"ya abang maw mkn apa..?" smbl menunjuk kan set "value meal" utk sarapan pagi.,..,eceh, cam mcD la plak,.,.,.

set value mealnye adelah, telur 1/2 masak 2 biji, satu set roti bakar berserta segelas teh tarik..sume nye beharga rm3.60 rm2.50,.,.,.sah dari pkl 7.00pg - 11pg,.,. kan aku dah kate, macam mcD siyakkkkkkkk,.,.,.~ murah ke,..? ntah la,.,.

"xpe la ane, bg teh tarik ngan maggi goreng pedas ae.,.,,..," jwb aku spontan,.,.ape kejadah mkn maggi goreng pagi2 nih,.,.x berkhasiat langsung,,.~

"pidas aar...~" ane tu mengajuk aku,,..,

"ye pedas".,.ulang aku,.,.~

smbil2 tggu,.,.aku check2 nset kot ade msg lupe nk reply smlm,.,.~

"ok abg siap,.,.,.,."

"tq arrr,.,..,"

smbl2 menjamah sarapan pagi tu, aku tgk siaran tv yg ditayang kan secara sambil lewa,..,~
sampai lah abes sarapan aku,.,.alhamdulillah, dpt lagi aku makan arini,.,.~ kemudian selepas mmbersihkan mulut ngan tisu, aku melihat kembali rancangan tv tu dengan lebih FOKUS,.

pergghhhhh, baru aku prasan, aku layan Saseme Street rupenye,.,.,. kejadah nye mamak nih pasang saseme street pepagi nih.,,. ingat tadika kemas agak nye,.,.~ pagi itu sungguh indah,.., bayar sume bill mkn, start motor, aku meneruskan perjalan ke tempat keje,.,. aku tersenyum sendirian diatas motor mengenangkan peristiwa itu,..,.,~




These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: jika itu buat ko riang 2,.,.~ ::


hotfm crew
: trafik dilaporkan sesak di lebuhraya NPE bla bla bla,.,.,.,.~

aku : ahhh sia***lah, jem plak NPE, abes la lewat nnt,.,.

wakfir : ko naek moto!!!!!!!!

aku : ahhhh, ko ngan Ted same je.,.,xde belas kasihan kt member langsung.,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: tiada lagi tenang,..,~ ::


meowwwwwwww,..,.,.,.,
meowwwwwwwwww.,,..,~
meowwwwwwww,.,..,,.~

"nih lah keje nye.,.,.,tgh mlm memekakkkkk je kucen2 nih,..,.,xde laen gaduh berebut betina la tu,..,~"

meowwwwwwwwwwwwwww.,.,~
meowwww.,,,,,,,,,~
meowwwwwwwwwwwww.,.,.,~

"Ya Allah, aku satey kan jugak seko2 kucen nih kan" <-----terdengar sore Ted mengomel diluar,.,.~!

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: kuasa pilihan.,.,~ ::


www.tagged.com

connecting, waiting, transfering,..,bla bla bla,.,.,~

2 friends request

"eh, ade org add aku la.,,.supermodel mne plak add nih",..,,.~

klik klik.,,,.

"huh.,.,sape2 je la 2 org nih,..,~"

"muka cam pokemon ade ati nk add aku.,.,.,reject!!!.,.,"

"hahahahahahahahahahaha.,,..,"

salah kah aku memilih....? ngeeee.,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: pe lagi ted,..,~ ::


ted [1.30 pm] : weh jum mkn,..,.,,~

aku [1.30 pm] : aku da mkn la pagi td,.,.,~

ted [1.30 pm] : tu sarapan,..,.,

aku [1.30 pm] : nnt arr aku mndi dlu,.,..,~

smbl aku berlalu ke bilik tidur utk menyiap kan artikel "r u ok ted..?"

aku [2.02 pm] : ted jum mkn,,.. :D kate ku mengacah.,.,~

ted [2.02 pm] : aku tumb0k mati kang,.,,.,.~ <---sambil khusuk men0nton rancangan kegemaran nye Top Gear..

ted tak pernah terlepas menyaksikan rancangan kegemaran nye itu setiap minggu.,.,,.ngee~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: r u ok ted...? ::


ikh ikh ikh,,.,..,ted membuat bunyi ghairah sambil menggesel gesel kan badannye yg gem0k berisi pada pintu bilik aku.,.,.,.~

aku merenung nye tajam.,.,.,~

"boring2 nih berak best gak,.,.~" ujar ted smbl mengusha aku,.,.~

"ko bodo ae...? " ujar aku pula..

ted berlalu ke arah bilik air.,.,.,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: pagi yang hmm.,.~ ::


krik krik krik.,,.oloh, xde air ke plak..? ke da kne potong..?

klakk, pa ka ka ka, bunyi pintu grill umah aku dibuka,..,.,~

"adek, xde air ka...?" sapa mesra jiran depan umah aku,.,.,.~

"hmm, xde kot auntie, mggu ni da 2 kali da " jawab aku ngan muka laksana ifrit mang0n td0o,.,.~

adesss kne mandi kt surau lgi arr nmpak nye,.,.., erk.,,,.baru aku perasan, selama 3 thn aku ddk sini, baru 1st time aku tegur die, selalu senyum2 je ,.., hehe,.,.,.harmoni sungguh kami hidup di sini,..,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: originaliti uncle sam,..,~ ::




:: betapa sebenarnye kite "tggl di amerika" ::

Amerika (English Version)
by Rammstein

We're all living in Amerika,
Amerika is wonderful,
We're all living in Amerika,
Amerika, Amerika.

Do you want me?(No, I don't)
Do you need me? (No, I don't)
Dance with me while I'm leading? (No, I can't)
Will you love me? (No, I won't)
This is not a love song. (No, its not)
I don't sing my mothers tongue. (No, I don't)
Africa for Santa Claus.
and near Paris stands Mickey Mouse.

We're all living in Amerika...

We're all living in Amerika,
America is wonderful,
We're all living in Amerika,
Amerika, Amerika

Will you do it? (No, I won't)
Should you do it? (No, I don't)
Could you do it? (No, I can't)
Will you please me? (No, I won't)
If you don't want me... (You'll get hurt)
If you don't need me... (You'll get hurt)
If you don't love me... (You'll get hurt)
Fuck you is the magic word.

We're all living in Amerika,
Amerika is wonderful,
We're all living in Amerika,
Amerika, Amerika

We're all living in Amerika,
Coca-Cola, wonderbra,
We're all living in Amerika,
Amerika, Amerika.

This is not a love song,
No, this is not a love song.
This is how we do it, you'll get hurt
Fuck you is the sweetest word.

We're all living in Amerika,
Amerika is wonderful,
We're all living in Amerika,
Amerika, Amerika.

We're all living in Amerika,
Coca-Cola, sometimes war.
We're all living in Amerika,
Amerika, Amerika.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: owh bulan 2,.,.~ ::


:: minggu period se"malaysia"..? ::

seperti biase,, makhluk khinjir menjadi objek utama bahan tujuan cacian,.,.~ "klik gambar utk besarkan,.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: owh bulan,.,.~ ::


:: period apa...? ::

"klik gambar utk besar kan,.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: abe weiiii,.,.~ ::


:: sarapan hari ini ::


8.30am : hmm,,.awl lagi nih, sempat bli brkfst kt gerai kelantan tu,.,.~

"yo abe, nok ape...",.~

"bagi saye nasi kerabu satu, ngan daging bakar ae,.,."

"ok,.,.,.,.nah"

"berape kak...?"

"2 ghiya,.,.."

"erk,.,.,.,."  ......(ah sudah, mana aku nk cari money changer pagi² nih,.~)

"nape abe...? "

"errrr.,.klu pakai ringgit bley x...? :D..."

"abe abe...katuk ngan senduk nih tau la,.,.,."

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: sedapnye.,.,~ ::



mende-alah nih mmg best.,,..,lagi2 kerup kerap kerup kerap time maen mapiawor,,.,.~ tapi kan, tgk2 blk.,,. mende-alah nih cam m0ntot labah² ,.,.eii geli geleman la plak nak makan.,,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: laju ku laju,.,.~ ::



hape kejadah nye team hingusan nih leh menang plak 5 game stright..,.,.? ferari ngan mclaren dah cam keropok rota je di buat nye,.,. diorg nih minyak campur ngan dadah agak nye.. FIA, laksanakan tanggungjawab anda,.,.check diorg nih pat!!!!!!!!!!!!!,.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ini bukan somalia,.,.~ ::


wakfir : lapolah, nk makan tapi mls nk kuar mlm nih,.,.~

aku : dah, xyah mkn,.,.,.,~

wakfir : tp aku lapo.,,.,.~

aku : gi la mkn,..,bpe kali aku nk cakap,.,.~

wakfir : aku mkn ko je lah,.,.,. waaaaa.,.,~ <------------bukak mulut luas konon nk makan aku,.,.~

aku : wakakakaka,.,.ko nih klaka la wakfir <------ ketawa guling²,..,,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: hiahhh.,amik ko,. ::



seb baik je ko nih mr.cheng.,.,klu ko nih Goku agak dah rentung dah budak tu.,,. silap2 jadi debu,..,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: sok cuti lagi,.,~::



xde ape yg menyakit kan ati aku mlm2 minggu nih,..,., tak laen, ntah anak2 sape ntah terlepas kt bawah nih, huha sane huha sini,.., maw je aku lastik seko2 budak nih,,.,. tp kan, klu aku culik diorg nih, mintak tebusan selion@sejuta kat mak bapak diorg agak2 berjaya x...? ngeeee,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: hening pagi blues.,~ ::


jam komputer aku di tepi system tray tepat menunjuk kan pkl 2:35am,.,.,. sambil melayan mapiawor kt tagged, winamp penenaman dikala sunyi pagi,..,~ tp kan, ape kejadah nye winamp aku shuffle lagu raye tgh2 pagi buta nih,..,? hmmm.,,.,.syahdu gak ae.,.,., lyannnnnnnnnnn.,,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: IT'er VS ENGINE'er 3rd attemp ::


sambil membace satu artikel di site tomshardware.com tangan aku rancak ber"maen" slider pada disket, tindakan luar kawal maksud nye ,.,..,~

"ketuk²" pintu bilik opis aku di ketuk,.,.~

"ye, ade ape yg bley saye bantu...?" jawab aku skema, smbl tgn masih rancak bermaen slider disket,.

"mr.**ryzx, nnt u tlg check kan pc I ye, selalu shutdown ttbe" adu engineer pompuan nih.,,.

"ok, nnt I check ye, pastu tlg isi skali borng aduan,.,." smbil lewa aku mejawab,.,.~

"nnt u dtg tgk ae,,,.,.,.,..,eh, u maen bukak tutup slider tu xpe ke...?" sebok engineer pompuan tu

"why lah...?" aku blur seribu bahasa....~

"xde la, nnt klu u masuk kt komputer x kene virus ke..?" tye enginneer pompuan tu ngan muke yg bodo,.,.~

"????????????????,.,.,..,xpe, nt virus pc i power,.,..," jwb aku ngan perut yg keras smbil tidak mahu mendatang kan aib kepada beliau,.,,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: jika itu buat ko riang,.,.~ ::


hotfm crew : trafik dilaporkan sesak di lebuhraya NPE bla bla bla,.,.,.,.~

aku : ahhh sia***lah, jem plak NPE, aku kne smp awl arini kt opis,.,.

ted : ko naek moto, bukan naek kete kebal,.,.,.~

aku : huh,.,.,.,. ko nih kan, klu sehari x memangkah aku, x lengkap kot id0p ko,.,.~ 

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: pizza kan lagi sedap..~ ;:



malam nih sngguh b0san,..,entah lah, semenjak dua ni aku rase sungguh kosong.,., so, mr.google merupakan salah satu teman baik ku,..,.,~ so, minda aku secara rand0m memilih satu perkataan untuk aku taep di google.,.,.,~ "siput babi".,,.ya siput babi, aku pon xtau kenapa prasa itu yg dipilih secara rawak oleh minda aku,..,mungkin kerana byk sgt berita pasal "babi" kot skang nih.,.,,

kemudian nye aku menekan butang search,,.,. cube teka apa yg berjaya di "query".,.,~ mcm2 la hasil gelintaran yg keluar.,., tp salah satu hasil gelintaran yg wat aku berbisik "WTF..?" antaranya :-

1. Hukum Makan Siput Babi..?

pastu aku search image utk "siput babi".,,~
semakin ghairah prasa itu keluar,..,antara nye,.,.:-

1. berkaitan hukum makan Siput Babi
2.
bolehkah kita makan siput babi?
3.
Siput babi bleh makan ke?
4.
Siput babi.... Tasted better than I have expected.

adehhh.,.,dah xde mende laen ke nk makan,.,.,..,~



" siput babi masak ape ntah "

" siput babi sour "

" sup babi siput babi "

p/s : credit to image owner

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: kuat zahir dan batin.,.,~ ::


aku : badan aku cepat lesu arr skang..,,.~

Ted : tu la, aku pon,.,.,~

aku : nk mkn ape ae bagi cergas sket...?

TEd : biawak.,,.~

aku : laZat gak tu,..,,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ketenangan abadi..,.~ ::


orang kate maen game utk release tensi0n.,.,.,~
tp aku tgk member aku maen game, lagi byk sumpah seranah dan carutan segala kuar,.,.~ sape cakp maen game tenang? sape sape sape..?

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: hari ku indah.,.,.,~ ::


kisah suatu petang yg shahdu.,.,.,.,~

"zZzzzzZZzzzZzz.,." td0o petang time2 cuti mmg syok,.,.,~

"suatu hari nanteeeeeeee, pasteeee kan bercahayeeeeeeee...."

"opocot mak kau maen golf"

"pentu akan terb0kaaaaaaaaaaaa...."

"ya Allah, sape plak la karoke ptg² camnih, sore cam haram.,.,~
nk wat nyanyi2 kenduri kawen wat je la, pggl la awie ka, amy search ka, rabbani ka.,,hilang mood aku mimpi cem0lot ngan agelina jolie,.,"

nota di kaki : aku xpenah dgr org karoke sore worst cam haram.,,.dah la speakr tala umah aku,.,. spoil cuti aku minggu nih.,.,

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: hi kawan,..,~ ::


"ding" <-------- buzz YM

"pehal buzz² aku tgh mlm nih,,.?"

"xde, saje je, ko bz ke yun....?"

"sikit la, pehal...?"

"es0k ari jumaat,.,.,"

" ????,.,.ko nak aku gelak ke? marah ke? sedey ke? or nk aku suap ko ngan lutut?"

"ko nih, aku nak gurau sket pon xleh,.,"

"sign out ym"

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: sumbangan utk negara ::


27.apr.2009 - ini tarikh keramat kerana aku terpakse membelanjakan hampir rm100 duet aku,. 27 itu adalah hujung bulan, dimana setiap ringgt amat² lah bernilai,,.~ tapi apekan daya, itu kehendak kerajaan terpaksa aku turuti,.,.,.~ roadtax owh roadtax,,,.haisshh ~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: 100% komitmen kerjaku,.~ ::


hari isnin      : 15%  - maseh mood cuti
hari selasa   : 20% - mood keje baru mai
hari rabu      : 30% - semangat kerje berkobar-kobar
hari khamis : 28% - mood keje di tahap optimus optimum
hari jumaat  : 7% - xde mood nk keje, pale ingat nk cuti je
total  : 100% - komitmen ku kepada kerja, mmg tiada belah bahagi,.,..hehe~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: bakat terendam,.,.~ ::



arini aku gi opis,.,. dari pagi langsung xde keje,.,. so aku cuba bakat terpendam aku lukis gune MS Paint,. situasi itu adalah xtvt aku sepanjang ari kt opis ketika tiada keje,.,. dah itu lah hasil nye karya seni halus aku,.,. ngeeee ~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: hidungku b0cor,.,.~ ::


:: sroott srooott!!! , ah-choooo!!!!!!!! ::


haish,.,.,.hari ke-2 dilanda selesema burung + bersin,.,.~
pressure sket mule la nk ngam0k je,.,.,..,~
demn u, demn u, demn u !!!!!!!!!!!

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: santapan di"robot",,.~ ::


ari khamis mmg besh,..,,.sebab ape..? ade pasal mlm lor.,.,.,
lokasi cam biase, kt bandar tun razak,,,, setiap selasa, khamis dan sabtu..,~
paling havoc ari khamis.,.,.selalu nye blk keje aku tr0s je runner gi sane,.,.,
kat highway dlm on da way blk maw gi pasar mlm, mmg dah terbayang, nasi ayam rempah + kacang rebus + tapai ubi,,. total keseluruhan rm3+rm2+rm2 = 7 hengget,.,.~ ok wat....

disamping mencuci duet poket, smbil tu juge mencuci mate,,. bkn selalu nk tgk keindahan ciptaan Yang Maha Esa.,,.~
time pkl 6 - 9, org ramai nk mamp0s, jln kt depan pasar tu cam biase la, jam like hell.,.,
klu parking seberang jln, bukan jenis org biase leh lintas, time2 camtu pon moto leh rempit 70km/j tanpa belas kasihan.,., tp pasal dlm pale mmg igt makanan2 tu, nyawa no 2.,.,eceh,.,.~

:: menu wajib khamis ::

main corse : nasi ayam berempah
pembuka & penutup selera : kacang rebus
pecuci mulut : tapai ubi
pelancar makan : air mineral Sea Master

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: detik romantis jiwaku.,.~ ::


puisi ini ku tujukan untuk pasangan kekasih di luar sane,.,.,.~

cinta,
satu frasa yang bisa celik menjadi buta,
yang dengar menjadi tidak,
yang waras menjadi gila,
yang berduka menjad suka,


cinta,
satu jiwa,
satu rasa
..............................

wek!!!!!!!!!!!!!! tetiba rase nak muntah,.,.~
cannot go la mende2 camni dlm jiwa aku,.,..,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: malaysia je la teruk.,,.,.~ ::





hmmmm,.,.,.selalu aku bace forum2, diorg kate malaysia punye sistem Tren mmg teruk, plg horrible kat dunia, lagi2 klu die kaitkan dengan perkhidmatan KTM komuter,.,. kalau KTM aku berani cakap mmg horrible, lagi2 time blk keje,.,.mampat like hell,.,..,.~

tp bile aku tgk video nih,..Ya Allah, xdapat aku bayangkan ngan kate2,,.,.klu camtu la, maw satu hari satu tulang aku patah,.,.cukup sebulan abes lunyai.,,.,.klu kt KL sentral, abg2@akak polis akan stop kan org masuk klu da penuh,,.,.,. tp yg ni aku igt diorg nk sekat orang masuk pasal da mampat camtu, upenye siap tolong tolak lagi,.,.~

ini situasi di Jepun ye,,,,,..diulangi JEPUN,.,.,.J.E.P.U.N, anda tidak salah tgk,..negara yg certain org2 kat Malaysia nih bangga2 kan sgt konon knape la Malaysia xmcm Jepun, sume sistematik,.,.tp ble tgk nih,..,.,? WTF!!!!!!!!!!!!!!!!,..,,~

nota di kaki : Sape kate Malaysia teruk sgt,.,,.? smp skang aku seronok di Malaysia walapun mcm2 mende berlaku,.,..,~


These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: bile inglis di melayui,.~ ::


arini cikgu robot nk ketemukan istilah komputer yg diterjemahkan kepada bahasa kite,.,
kdg2 mcm aneh bunyi nye ye,.,.,.~

gelintar - search@find "bukan cari ye,.,.~
isih - sort "bukan susun ye adik2,.,.~
perisian - software "langsung tidak menggambarkan peralatan lembut,.,.,.~
jalan(kan) - run "lari@melarikan tidak boleh digunakan dalam bahasa melayu,.,~
peleburan - burning ''eh, bukan bakar ke....?
kayu ria - joystick "bukan batang seronok ye semua,.,.~

setakat ini sje utk arini.,.,~
sehingga berjumpe lagi,.,.
salam,.,.,.~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: panggilan hangat,.,..~ ::


kring2,.,.,.~

aku : hello IT,.,.~
akak Z : hah, nih en.Azman panggil gi pantry nih,.,.,.~
aku : bos paggil..? ("wtf man, dah sethn lebey aku keje sini big bos tak penah pggl aku, ini x bag0s")
akak Z : a'ah,.,.datang skang..,,.~
aku : ok,.,.saye gi skang ("damn man, ape hal plak nih.,..,.~")

aku : ye en.Azman,..,ade ape pggl saye..? 
en.Azman : Saja ja, nih ada kueh sket nih, mai la makan skali pekana ngan teh panas nih,.
aku : owh ok,.,. ("ya Allah, aku igt ape td, klu la aku lemah jantung, mmg tewas aku kt situ gak")

nota : makan kueh ngan teh panas sambil tgk bawah,,.segan cheq,.,~

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: lengchai let's go,.,. ::


idup lagi upenye bl0g nih,.,.,.~
lame sungguh aku x mencarut merapu kt sini,..,
so, ape cite aku arini...?

ah ha,,.aritu aku gi loyatt,.,.cam biase lalu depan kem sg.besi,,..,
time blk keje gi kl sane mmg mencabar,.,.jem like hell la org perak kate,.,.
situasi mcm nih bukan calang2 org leh pecut 80km/j antara celah² kete, lori simen, lori ikan segala,.,.,.,.

tp aku dah biase, so ape la sgt,.,.penah gak satu hari tu, hampir kecundang aku pasal ttbe sebiji kancil lahanat tukar lane tetibe ngan x bagi signal nye.,.,naseb baik la smlm aku baru tukar break depan blkang kt Kedai Motor Tenaga area umah aku tu,.,.tekan abes break belakng,,.hampir2 aku mencium cermin kancil tu,.,. -abes cite nih-

sambng blk kejadian asal,,.so, tgh best2 aku mencilok, aku terperasan de sorg mamat nih kt sebelah lane aku bawak motor sambil wat panggilan 3g,.,.siap tunjuk kawasan sekitar plak tu,.,.cam wat laporan kesesakan lalu lintas lah senang cite,.,.walaaa dasat la lu br0o,.,.time2 jem leh 3g agi,.,.agak2 klu time tu ko kne lenyek ngan lori simen konfem mmber die tgk live kan.,,.~

p/s : hargailah nyawa anda, igtlah org tersayg,.,.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: Daulat Tuanku ::



ampun Tuanku beribu-ribu ampun, sembah patik harap diampun,,.,.~
sem0ga negeri Perak sentiasa aman makmur dah sentiasa di bawah lindungan Allah SWT,..,Amin,.,..~

p/s : image kredit to maharajazhou.wordpress.com

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: ku lihat sang saka biru,..~ ::


arini jem gile dari persimpangan highway Hubungan Timur-Barat masuk ke lebuhraya Pantai Baru hingga ke persimpangan keluar Jalan Kelang Lama,.,.ujan tidak, eksiden juga tidak, badut guling2 tengah jalan juge tidak.,,. owh polis rupe nye,..,., wutdefak? polis tu parking kete tepi jln je, bkn wat roadblok ke, latihan menembak ke, jual senjata api ke, tu p0n bley jem ke,.,?

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: macha let's go!!! ::


anda biase tgk kereta driff kt tv bukan..?
pernah anda lihat seorg macha wat driff gune bas skolah ..?
mesti die seorg yg hebat kan,.,.~ gile ah!!!

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati

:: penantian gelisah ::


"mamak, nasi goreng usa satu, teh o limau suam satu"
"ok siap!!!!!",.,.,..,~
"ni ape mamak,,..,,.?"
"nasi goreng biasa la",.,.,
"dey mamak, td aku cakap usa ka biasa ka?",,.,.~
"owh, nasi goreng usa ka..?",,.
"ya la, aku lapar nih, kang ngan ko skali aku telan.."
"oyoyo, sory la mapley,.sikijam saya buat itu.,,."
"sory2,..,sory naek lori la, setengah jam aku tggu ni tau x",..,,,~
"ok ok.,,.ini kali byk cepat punya",.,.,
"huh..!!! ",.,.

These icons link to social bookmarking sites where readers can share and discover new web pages.
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google
  • Furl
  • Reddit
  • Spurl
  • StumbleUpon
  • Technorati